Vi beskriver, hvad et barn på 3-4 år skal kunne motorisk og sansemæssigt
Sidst opdateret 7. februar 2019
Zoom text
AAA
Read aloud
Udskriv
share
Jeg kan lide at lege ude, jeg udfordrer mig selv og prøver nye ting af.
Jeg øver mig på at kravle i træer og på legestativ.
Jeg kan køre på forskellige legecykler på legepladsen.
Jeg kan køre sikkert og godt på løbe/balancecykel.
Jeg øver mig på at køre på 2-hjulet cykel.
Jeg leger over det hele på legepladsen. Jeg kan fordybe mig i sandkasseleg, jeg kan løbe op og ned af bakker, jeg kan lide rutsjebanen, jeg prøver gyngerne og forsøger at gynge selv.
Jeg går med armsving, og min gang er ikke længere bredsporet. Jeg kan tale med en kammerat, mens jeg går.
Jeg kan løbe.
Jeg går ubesværet op og ned af trapper.
Jeg kan næsten klæde mig selv på.
Jeg kan deltage i voksenstyrede fælleslege i børnegruppen (motorik, rytmikforløb).
Jeg har længerevarende lege i gang med mine venner.
Det er ok for mig, at jeg får beskidte finger, jeg børster dem af og leger videre.
Er jeg en pige, kan jeg sætte perler på en plade og på en snor.
Er jeg en dreng begynder jeg at interessere mig for at lave finmotoriske aktiviteter såsom at sætte perler på en plade, på snor og tegne/klippe.
Jeg kan bygge med Lego dublo.
Jeg kan samle simple puslespil på 4-8 brikker.
Jeg kan bygge et tårn af 9 klodser.
Jeg kan genkende forskellige former med mine hænder uden synets hjælp.